veelgestelde vragen / FAQ

Veel gestelde vragen / FAQ


Een selectie van de meest gestelde vragen aan Bioproeverij. Staat hier niet bij wat u zoekt? Stuur ons een bericht of neem contact op via één van de overige mogelijkheden.


FAQ

v. Is bestellen via jullie website veilig?

a. Absoluut, alle pagina’s van Bioproeverij zijn SSL gecertificeerd. Dit houdt in dat uw gegevens volledig versleuteld worden verstuurd. Bovendien zullen wij uw gegevens nimmer voor commerciële doeleinden gebruiken. U ontvangt ook alleen onze nieuwsbrief wanneer u daar uitdrukkelijk om heeft gevraagd. Wel zo veilig, wel zo eerlijk!

 

v. Hoe snel kan ik mijn bestelling in huis hebben?

a. Neemt u een een kijkje op onze pagina “bestellen & verzenden“, daar vindt u alle antwoorden!

 

v. Hebben jullie aanbiedingen of kortingen?

a. Jazeker, in onze winkel vindt u al onze aanbiedingen. Op Facebook kunt u ons volgen om unieke kortingscodes te ontvangen, via onze nieuwsbrief hebben we ook met regelmaat unieke acties. Daarnaast ontvangt u altijd 5% korting over uw gehele orderbedrag (dus ook over aanbiedingen!) wanneer u meer dan €65,- uitgeeft. Gebruik hiervoor kortingscode “Volumevoordeel“.

 

v. Kan ik ook een persoonlijke boodschap toevoegen aan mijn bestelling?

a. Dat kan, wij verzorgen kosteloos een handgeschreven kaart voor u. De kaart is bedrukt met het “good food, good health, good life” logo op de voorkant. De mogelijkheid hiervoor vindt u tijdens het afronden van het bestelproces.

 

v. Zijn alle producten die jullie aanbieden biologisch?

a. Ja, wij bieden enkel gecertificeerd biologische producten aan.

 

v. Ik heb afwijkende wensen en wil een andere samenstelling van mijn pakket(ten), kan dat?

a. Jazeker, geen enkel probleem. Wij stellen pakketten samen in iedere gewenste vorm en samenstelling. Neemt u hiervoor contact met ons op of gebruik de optie “zelf samenstellen“. In het veld “opmerkingen”, tijdens het afronden van uw bestelling, kunt u de gelegenheid vermelden zodat wij de verpakking hierop kunnen afstemmen.

 

v. Graag zou ik een pakket versturen naar een relatie in het buitenland, kan dat?

a. Wij versturen het pakket naar iedere gewenste bestemming. Wanneer uw gewenste land niet in de lijst staat kunt u contact met ons opnemen, er gelden dan afwijkende verzendkosten. Let op dat versproducten (groenten/fruit/zuivel) door de meeste landen buiten de EU niet per post worden toegelaten.

 

v. Ik wil het geschenk nu al bestellen voor een latere gelegenheid zodat ik het niet meer kan vergeten, is dit mogelijk?

a. Ook dat is mogelijk, geeft u bij de opmerkingen tijdens het afronden van u bestelling aan wanneer het geschenk op het gewenste afleveradres binnen moet zijn en Bioproeverij neemt u de zorg uit handen.

 

v. Hoe verpakken jullie de producten wanneer ik losse producten bestel?

a. In een stevige doos van gerecycled karton met een co2 neutrale vulling welke beschermt tegen beschadigen.

v. En bij een geschenkverpakking?

a. Dan verpakken wij de luxe geschenkverpakking in een beschermende “omdoos”. hierdoor kunt u de geschenkverpakking volledig onbeschadigd overhandigen aan de ontvanger!
nb. In verband met de wisselende beschikbaarheid van verpakkingsmaterialen en sommige van onze producten vragen wij uw begrip dat de geleverde verpakking en productsamenstelling enigszins kan afwijken van de getoonde afbeelding. Wij zorgen altijd voor de mooiste uitstraling afgestemd op de gelegenheid!

 

v. Wat moet ik doen wanneer iets niet naar wens is?

a. Zo snel mogelijk contact met ons opnemen zodat wij een passende oplossing voor u kunnen vinden.

v. En wanneer ik volledig tevreden ben?

a. Doorvertellen en delen via social media! Wij zijn u er dankbaar voor!

 

v. Passen jullie regelmatig het assortiment aan?

a. Absoluut, wekelijks voegen wij producten toe aan onze winkel. Ook de pakketten veranderen van samenstelling, soms zelfs tussen bestellen en leveren in. Gezien wij ook met kleinschalige leveranciers werken zijn wij afhankelijk van seizoen, oogst en productiecapaciteit. In bijna alle gevallen leveren wij precies wat u in de pakketten verwacht. Mocht dit om één van bovenstaande redenen niet lukken dan doen wij er alles aan u positief te verrassen met een tenminste gelijkwaardig product.

 

v. Hoe werkt de fiscale regeling bij kerstpakketten voor werkgevers?

a. Sinds 2014 mag ieder bedrijf nog zelf kiezen van welke van de twee regelingen van de Belastingdienst zij gebruik maakt. Dit zijn de keuzes:
1: Werkkostenregeling
Als u voor de werkkostenregeling kiest, brengt u de kerstpakketten onder binnen de ‘vrije ruimte’. De vrije ruimte bedraagt 1,4% van het fiscale loon van alle medewerkers. Tel alle vergoedingen, dus ook die van het kerstpakket op. Is dit bedrag lager dan de vrije ruimte, dan is er geen eindheffing verschuldigd. Daarboven rekent de Belastingdienst 80% eindheffing.
2: Oude regeling
Kiest u voor de oude regeling, dan rekent de Belastingdienst een eindheffing die afhankelijk is van de waarde van het kerstpakket.
Over een kerstpakket tot €70,- betaalt u 20% eindheffing.
Over kerstpakketten tussen €70,- en €136,- kunt u gebruik maken van de regeling voor kleine verstrekkingen. Daarbij past u de eindheffing toe tegen het zogenaamde tabeltarief eindheffing. De waarde mag dan maximaal €136,- per verstrekking zijn en in totaal maximaal €272,- per jaar. Als u een dergelijk geschenk geeft aan anderen dan werknemers kunt u de belasting voor uw rekening nemen via eindheffing.
Over kerstpakketten boven de €136,- belast de Belastingdienst het bedrag tot €136,- als bovenstaand en boven de € 136,- volledig door middel van loonheffing.
Vanaf januari 2015 wordt de eerste optie verplicht voor iedere werkgever, wordt het percentage verlaagd tot 1,2% en vervalt de eindheffing voorgoed.

Aan de bovenstaande informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Wij adviseren u dan ook altijd uw belastingadviseur te raadplegen om te controleren welke regels op uw specifieke situatie van toepassing zijn. Voor meer informatie bezoekt u de website van de Belastingdienst.

 

v. mijn vraag staat hier niet bij, wat nu?

a. Leest u onze informatiepagina’s door of neemt u eenvoudig contact met ons op!

Foto: Dennis Skley

 

waarom biologischFoto: Dennis Skley